Mindstone Oy | Mindfulness
14
page-template-default,page,page-id-14,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
MITÄ MINDFULNESS ON?

MITÄ MINDFULNESS ON?

Mindfulness on hyväksyvää tietoista läsnäoloa. Kykyä elää tietoisena kulloisessakin hetkessä. Mindfulness on aivojen treenausta, mielen hyvinvoinnista huolehtimista, elämäntapa, asenne. Elämme usein ajatusten ohjailemana, mieli menneessä tai tulevassa. Automaattiohjauksen tavoin suoritamme arjen rutiineja. Kuvittelemme olevamme tehokkaita ja teemme useita asioita samanaikaisesti. Huoliin taipuva ajattelumme, kiireinen elämäntapamme ja pakonomainen suorittaminen muovaavat aivojamme epäedullisella tavalla.

 

Elämä on nyt! Mindfulnessin avulla opimme elämään jokaisessa ainutlaatuisessa hetkessä. Mindfulnessin avulla tärkeät aivorakenteelliset, hormonaaliset ja sähköiset yhteydet  muovautuvat positiivisella ja terveyttä edistävällä tavalla. Nämä muutokset parantavat tutkimusten mukaan keskittymiskykyämme, päätöksentekokykyä, luovuutta, stressinhallintakykyä, unenlaatua, yleistä tyytyväisyyden tunnetta ja vastustuskykyä.

 

Mindfulnessharjoittelu sisältää muodollisia harjoitteita ja erilaisia arjen toimiin yhdistettäviä asenteita ja ajatusmalleja.

Tässä tulostettava mini-info mindfulnessista: http://www.mindstone.fi/wp-content/uploads/2017/05/Mindfulness-mini-info.pdf

metsä ja terveys, myös Helsingissä

Mitä mindfulness voi olla: elämäntapa, arjessa onnistuva, yksinkertaista, edullista, terveysteko, harrastus

meduusat

Mihin käytetään? unettomuuteen, stressioireiden lievittämiseen, muistin ja keskittymiskyvyn parantamiseen, yleisen hyvinvoinnin tunteen lisäämiseen, ihmissuhdeongelmissa, riippuvuuksien hoidoissa, masennuksen uusiutumisen ehkäisemiseen, erilaisten kroonisten sairauksien tai kiputilojen tukihoidossa.

auringonkukat

Mitä mindfulness ei ole: pikakonsti tai temppu stressiin, vaikeaa, kallista, teknistä, suoritus, monimutkaista

LOJD881EX1

Missä käytetään? kouluissa, päiväkodeissa, sairaaloissa, terapioissa, urheiluvalmennuksessa, armeijassa, johtamisessa, yrityksissä, henkilöstöohjelmissa, työhyvinvointitapahtumissa, painonhallinnassa, kotona

KAIPAATKO MINDFULNESS -ESITTELYÄ?
mindfulness valmentaja, metsäterveys -opas, keho mieli -eheyttäjä, läsnäololähettiläs

Valmentajana haluan, että matkasi mindfulnessin pariin on lämmin ja läsnäoleva.

 

Toivonkin, että luet tarinani siitä, miten mindfulness on lisännyt hyvinvointiani ja tuonut elämäniloa.

Tilaa minut puhumaan läsnäoloon, onnellisuuteen ja hyvinvointiin liittyvistä asioista. Saan usein yhteydenottoja, jotka ovat runsaudessaan synnyttäneet uuden ”tuotteen”.


Käyn tilaisuuksissa, yhdistyksissä, synttäreillä, polttareissa ja kokouksissa kertomassa terveyteen ja tasapainoon liittyvistä tekijöistä. En saarnaa yli-inhimillisen vaikeista asioista, en suolla tieteellistä jargonia uuvuttaakseni yleisöni. Kerron esimerkein ja havainnollisesti ja ehdottomasti yleisön tarpeet huomioiden, hyväksyvän tietoisen läsnäolon voimasta ja mahdollisuuksista. Esittelen erilaisia tapoja lisätä hyvinvointia.

 

Näissä esittelytilanteissa yleensä harjoitellaankin varovaisesti. En itse olisi nyt tässä, jos en aikanaan olisi sattumalta ollut tilanteessa, jossa kummastuneena tein mindfulness –harjoitusta ensi kertaa.

 

Olin pihalla kuin lumiukko. Sittemmin olen huomannut kuinka käänteentekevä tuo iltapäivä onkaan ollut…. Mindfulness on muuttanut elämäni. Ja nimenomaan haluttuun suuntaan.

 

Esittelyluento herättelee pohtimaan omaa elämää ja antaa arkeen helposti istutettavia vinkkejä. Luennolta saat inspiraatiota ja tyyneyttä. On hienoa huomata kuinka rauhallinen, tyyni olo on mahdollista löytää itsestä.