Mindstone Oy | Kolme yksinkertaista työkalua parempaan arkivireeseen
18198
post-template-default,single,single-post,postid-18198,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Kolme yksinkertaista työkalua parempaan arkivireeseen

Sinulle, jolta kiire haukkaa liian ison palan

Kolme täsmäkikkaa arjen ilmastointiin

Kiireinen arki tuntuu tutulta. On ehdittävä paljon, tehtävä paljon ja usein on huono omatunto moneen suuntaan. Samalla tuntuu ettei oikein saa keskityttyä mihinkään ja muisti pätkii. Ajatukset kiertävät vauhdikasta kehää, ovat kuin hamsterit juoksupyörässä.

Entäs jos sanon että tähän voi vaikuttaa? Ja joo, tiedän, että montakaan asiaa ei saa poistettua omasta arjesta ja joitain asioita ei vain voi muuttaa. Enkä oleta että otat uusia temppuja muistettavaksi, kun valmiiksi on jo niin paljon.

Kerron Sinulle kolme yksinkertaista tapaa ilmastoida arkea. Ne laskevat kehon stressihormonipitoisuuksia ja tuulettavat lähes ylikuumenevia aivoja. Saat myös näillä tavoilla tuotua itsesi omaan kehoosi ja tietoisen, intuitiivisen ajattelun äärelle.

Näitä tapoja ovat menestyksekkäästi käyttäneet armeija, poliisit ja ensihoidon väki. En tiedä montaa ammattiryhmää, jotka tarvitsisivat näitä taitoja enemmän kuin he. Tietoinen, tasapainoinen mieli auttaa myös ratkaisuiden tekemisessä.

  1. Pysähdy ja hengitä. Tauota se mitä olit tekemässä ja huomaa että hengität. Tunne hengityksen aiheuttama liike kehossa ja tunne sen rytmi. Huomaa millainen hengityksesi on. Saattaa olla pinnallista, jos juuri nyt oli kiire. Pelkkä huomion kiinnittäminen hengitykseen, saa sen yleensä kulkemaan vapaammin.
  2. Huomaa jalat. Tunne omat jalkasi ja lattia niiden alla. Elämä pyörii pitkälti päässä ja melkein unohdamme että onhan meillä kehokin. Vie huomio varpaisiin, päkiöihin, kantapäähän, koko jalkapohjaan. Voitko tuntea sen kohdan, jossa lattia ja jalkasi kohtaa? Mitä tuntemuksia on jaloissasi? Voitko tuntea ne?
  3. Hymyile ja naura. Vapauta kehoosi hyvinvointihormoneja ja lisää siihen rentoutta. Hymy tai nauru riittävät siihen. Hymyile työkaverille, kaupan kassalle tai vastaantulijalle. Kohtaat toisen arjessa kulkijan aidosti ja saat päivään merkityksellisyyttä. Tämä auttaa myös meitä usein vaivaavaan oman navan tuijotteluun. Tekee hyvää kohdata toiset, hyväntahtoisesti.

Tee nämä kolme asiaa joka päivä, mielellään useammin kuin kerran. Lupaan että kahden viikon aikana, opit Sinulle sopivan tavan harjoittaa arjen ilmastointia. Huomaat kuinka pienet asiat arjessa auttavat pitämään meidät paremmassa vireessä.

Aikaa ei mene kuin pari hassua minuuttia ja silti tuntuu kuin aikaa olisi yhtäkkiä enemmän.

Elvytä ja tasapainota itsesi ja toivota tervetulleeksi terveempi arki.

Ja muuten, 20.2 alkaa ihan ainutlaatuinen Mindmoment -verkkokurssi, jossa arjen tasapainottamiseen saa kunnolla tukea. Ohjatusti edetään arkeen mahtuvilla tavoilla, jotta tasapaino arjessa muodostuu normiksi.

Lue lisää ja tule mukaan tästä!

Terveisin,
Jonna

Jonna
jonna@mindstone.fi
No Comments

Post A Comment